Cykl: LinkedIn jak marzenie ➡️ Pomocne narzędzia online

Myślisz o publikowaniu postów lub artykułów na LinkedIn? Oto kilka sprawdzonych narzędzi, które Ci w tym pomogą.

Osobiście lubię wszelkie zestawienia, polecane „przydasie”, które ułatwiają pracę, przyspieszają żmudne czynności lub są źródłem nowych inspiracji. A ponieważ chciałabym pomóc tym z Was, którzy mają swoje konta na LinkedIn od niedawna lub też przymierzają się po długim obserwowaniu innych do publikowania, pomyślałam, że garść inspiracji w tym temacie będzie strzałem w 10 ?

Myślę, że aktywni użytkownicy serwisu, którzy nie jeden już post na LinkedIn napisali, prawdopodobnie znają narzędzia, o których piszę. Jednak osoby rozpoczynające dopiero swoją przygodę na tej platformie mogą być nimi zainteresowane i wierzę, że znajdą tu coś ciekawego i przydatnego.

No to przechodzę do konkretów.

Oto narzędzia (strony, aplikacje), które ułatwią Ci publikowanie na LinkedIn:

Buffer.com

To narzędzie do planowania publikacji w mediach społecznościowych, w tym na LinkedIn. Obsługuje również Facebook, Twitter oraz Instagram. W wersji bezpłatnej w zupełności wystarczy do tego, aby opracować harmonogram swoich postów. Możesz ustawić czas publikacji (dzień i godzinę), wstawić treść przyszłego postu oraz grafikę.

Jest łatwy w obsłudze i jeszcze mnie nie zawiódł. Jedyne co musisz zrobić, to założyć konto.

Bitly.com

To internetowe narzędzie umożliwiające skracanie linków. Przydatne wtedy, gdy w publikacji chcemy zamieścić jakieś linki, a one są z reguły baaardzo długie i źle wyglądają w treści postu.

Canva.com

Możliwe, że znasz, bo to bardzo popularne narzędzie do projektowania grafik i filmów. I znów – wersja bezpłatna jest zadowalająca, choć zauważyłam, że coraz więcej ciekawych zdjęć czy szablonów jest dostępnych jedynie w wersji PRO (obecnie kosztuje to 49 zł za miesiąc).

Z pomocą Canvy możesz szybko i łatwo przygotować np. grafikę w tle na swój profil (pamiętaj o ustawieniu odpowiedniego rozmiaru – w przypadku profilu prywatnego, jest to 1584 x 392 px). Możesz również przygotowywać grafiki do postów, korzystając z pomocnych szablonów albo zrobić kolorową ramkę do swojego zdjęcia profilowego.

Gwarantuję, ze nawet ktoś tak ograniczonymi umiejętnościami graficznymi, jak ja, poradzi sobie i będzie zadowolony z efektów?

Unsplash.com | Picjumbo.com | pl.freepik.com

To są 3 dobre banki darmowych zdjęć, które można wykorzystywać do postów na LinkedIn, do artykułów lub innych publikacji w Internecie. Publikowane na tych stronach fotografie posiadają licencję CC0, która zezwala na swobodne korzystanie, nawet bez konieczności podawania źródła – ale nie wszystkie, więc sprawdź to, nim użyjesz na swoim profilu.

Photofeeler.com

Jeśli masz dylemat, które Twoje zdjęcie będzie się lepiej prezentowało na LinkedIn, jako zdjęcie profilowe, to możesz wrzucić je właśnie do tej aplikacji i poczekać na ocenę korzystającej z niej społeczności. Można połechtać swoje ego lub też zgarnąć naprawdę ciekawy feedback (może się okazać, że na zdjęciu – w opinii innych – wyglądasz zbyt poważnie albo ? groźnie…, o czym zupełnie nie miałaś_eś pojęcia).

A na koniec coś dla osób zajmujących się sprzedażą, marketingiem, HR lub rozwijaniem własnej marki:

Social Selling Index (SSI)

To narzędzie, które dokonuje bieżących pomiarów naszej aktywności na profilu w 4 obszarach:

➡️Establish your professional brand ? zbuduj wizerunek profesjonalisty

➡️Find the right people ? twórz sieć i pozyskuj wartościowe kontakty

➡️Engage with insights ? angażuj się w treści publikowane na portalu

➡️ Build relationships ? buduj długofalowe relacje

Jeśli jesteśmy aktywni (np. nasz profil jest w pełni uzupełniony, a ponadto rozwijamy swoją sieć, publikujemy wartościowy kontent, angażujemy się w grupach, bierzemy udział w dyskusjach) to SSI wzrasta a spada, gdy przestajemy się angażować. Wskaźnik ten pokazuje, w jakim kierunku warto rozwijać swoją markę i nad którym z 4 ww. obszarów warto popracować. Najczęściej korzystają z niego osoby zajmujące się sprzedażą, marketingiem lub budujące swoją profesjonalną markę na LinkedIn.

Oczywiście SSI to nie wyrocznia, ale ciekawy wskaźnik, który warto znać.

Mam nadzieję, że ten wpis będzie dla Ciebie wartościowy i w efekcie ułatwi Ci korzystanie z profilu na LinkedIn.

Może stosujesz inne narzędzia, o których nie wspomniałam❓ Podziel się wiedzą w komentarzu ? chętnie sprawdzę ?

A jeśli chcesz być na bieżąco z tematami dotyczącymi kariery, rozwoju osobistego, rynku pracy, to zapisz się na bezpłatny newsletter Love My Job.

Żadnych spamów, tylko ciekawe informacje na temat:

  • tego, co zrobić, żeby zacząć coś robić ze swoim życiem zawodowym, jeśli akurat utknęło się gdzieś na rozdrożu
  • rozwoju zawodowego i projektowania kariery
  • kreatywnych narzędzi z design thinking rodem, wspierających nas w wyborze ścieżki zawodowej
  • najnowszych wpisów na blogu
  • ciekawych inicjatyw dla Kobiet, które pragną podnosić swoje kwalifikacje i rozwijać się.

Zapraszam z całego mojego ? Nie zwlekaj i zapisz się o tu ➡️ https://bit.ly/3zrxvlv

Pozdrowienia!

Patrycja – Twoja konsultantka kariery

0